"Podwójne życie Pat" Jo Walton




Teraz albo nigdy, Trish albo Pat, pokój albo wojna, samotność albo miłość."


Tytuł: Podwójne życie Pat
Tytuł oryginalny: My Real Children
Autor: Jo Walton
Cykl: jednotomówka
Wydawnictwo: Świat książki 
Data wydania: 23 września 2015
Ilość stron: 376
Moja ocena: 7/10 

Jedna kobieta. Dwa światy. Dwie historie.
Jest rok 2015, a Patricia Cowan dożyła sędziwego wieku. "Dziś zdezorientowana" - głosi napis na karcie pacjenta na jej łóżku. Patricia nie wie, który jest rok, nie pamięta o ważnych wydarzeniach z życia swoich dzieci. Za to pamięta o tym, co wydaje się niemożliwe. Pamięta, że wyszła za Marka i miała czworo dzieci - ale pamięta też, że nie wyszła za Marka i wychowała troje dzieci z Bee.
Była gospodynią domową, która wyzwoliła się z okropnego małżeństwa, czy odnoszącą sukcesy autorką przewodników, mieszkającą w Wielkiej Brytanii i Włoszech? A księżyc, który widzi przez okno: czy znajduje się na nim poczciwa stacja badawcza, czy też posterunek wojskowy najeżony pociskami atomowymi?
lubimyczytać.pl

Mam mieszane uczucia do tej książki. Właściwie.. nie wiem co o niej napisać. Momentami mnie nudziła, innym razem ciekawiła tak, że nie mogłam doczekać się kolejnego rozdziału. Dobrym manewrem autorki jest to, że opowiada na przemian historię Pat i Trish. Dzięki temu kiedy zaciekawiła mnie w jednej sytuacji jedna z nich, przebrnęłam przez kolejną, żeby dowiedzieć się jak potoczyły się losy pierwszej.
Niesprawiedliwością dla bohaterki jest to, że jak życie układa się jej wspaniale, to świat jest przeciwko niej. Natomiast kiedy jej życie nie jest usłane różami na świecie panuje pokój. Trochę to niesprawiedliwe, ale jedna i druga historia kończy się w tym samym miejscu.

"Myślałam, że mamy czas na wszystko, co chcemy, ale w ciągu życia można zrobić ograniczoną ilość rzeczy."

Przez to, że opowieść nie była banalna i opowiadała o całym życiu Pat i Trish daję jej ocenę 7/10.
Komentuj poniżej, a jeśli masz jakieś osobiste pytanie, którego nie chcesz pisać w komentarzu, to napisz na e-mail: krainarzeczywistosci@wp.pl
Koniecznie zajrzyj na Instagram i zaobserwuj!

Komentarze

Popularne posty