"Niepowszedni. Obława" Justyna Drzewicka




Tytuł: Niepowszedni. Obława
Autor: Justyna Drzewicka
Cykl: Niepowszedni (tom 3)
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 13 września 2017
Ilość stron: 440
Moja ocena: 10/10 

"Umarli nie wyrządzali nikomu krzywdy, to żywych należało się bać."

Opis:
Niepowszedni to dzieci obdarzone szczególnymi darami. Rodzą się bardzo rzadko, więc stanowią cenny łup dla handlarzy ludźmi.
Nila i jej towarzysze, uprowadzeni przez bandę Welesa do Łajdackiego Krańca, krainy bezprawia i dzikich ostępów, po brawurowej ucieczce wreszcie wrócili do domu. Niedługo po tym porywacze ponownie zaatakowali, tym razem posługując się podłą intrygą. Osaczeni w zaułkach wielkiego miasta Niepowszedni znów wygrali, wymyślając własny fortel. Chcąc na dobre uwolnić się od prześladowców, muszą urządzić na nich obławę w Łajdackim Krańcu. Terytorium Welesa jest jeszcze bardziej przerażające niż poprzednio. Surowa zima i głód to tylko część niebezpieczeństw. Nie wszyscy dotrą do celu. Wyprawa do budzącej grozę Mercaty i powrót do Bawidła okażą się najmniej ryzykownymi spośród licznych przygód. Być może najtrudniej będzie znieść straszną prawdę, która ujawni się wędrowcom podczas podróży z Brzeginki do Stromowych Wichrów. Zaskakująca przeszłość Welesa splecie się z życiem Nili. Wszystkie karty zostaną odkryte, ale za ich poznanie przyjdzie zapłacić wysoką cenę.
źródło: lubimyczytac.pl


Pani Justyna stworzyła naprawdę niesamowity świat i interesujące postacie. Nie miałam okazji przez przeczytaniem tej książki sięgnąć po polską fantastykę, ale ta próba na pewno została zdana na sto procent.
Podoba mi się styl pisania autorki. Pomimo tego, że nie przeczytałam dwóch poprzednich tomów (o zgrozo, nie zjedźcie mnie za to - zamierzam kiedyś nadrobić!), wiedziałam o co chodzi w całej historii i nie miałam problemu ze zrozumieniem treści.
Sam motyw dzieciaków o niezwykłych zdolnościach byłby oklepany, ale został wplątany w taki świat, że idealnie to pasuje. Muszą walczyć z przeciwnościami losu, aby w końcu odetchnąć i pozbyć się strachu czającego się za ich plecami.
Młodzi ludzie wspierają się nawzajem i traktują się jak rodzina. Ważne jest dla nich tylko bezpieczeństwo i szczęście drugiego - nawet za wszelką cenę.
Jako Niepowszedni są łupem pożądanym przez Okrutnych Złotników. Czy dali radę sprzeciwić się panującemu niewolnictwu? Jakie tajemnice skrywają inni? Jak tak naprawdę działają niezwykłe zdolności przyjaciół? I czy kot jest taki groźny jak go malują?

"Na świecie są dwa typy ludzi: tacy, których strach może zgnieść jak garncarz glinę, i tacy, którzy czując trwogę, będą twardnieć, jak żelazo hartowane przez kowala. Wolnych od strachu nie ma nigdzie, wierz mi."

Cóż mogę jeszcze dodać - lektura dla małych i dużych. Każdy wyciągnie z niej coś wartościowego i przeżyje niesamowitą podróż z Nilą i jej towarzyszami. 10/10

"Dorosłam - pomyślała. - I jestem szczęśliwa."

Dziękuję za możliwość zrecenzowania książki wydawnictwu Jaguar.

 
                                                        Wydawnictwo Jaguar

Komentuj poniżej, a jeśli masz jakieś osobiste pytanie, którego nie chcesz pisać w komentarzu, to napisz na e-mail: krainarzeczywistosci@wp.pl
Koniecznie zajrzyj na Instagram i zaobserwuj!

Komentarze

Popularne posty