"Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie" Tim Peake



Tytuł: Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie
Tytuł oryginalny: Ask an Astronaut. My Guide to Life in Space
Autor: Tim Peake
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 15 marca 2018 r.
Ilość stron: 264
Moja ocena: 2,5/5

Kto z Was, patrząc w gwiazdy, zastanawiał się nad tym, jak tam jest? Kosmiczny pył, Słońce i inne gwiazdy - jak to wszystko wygląda w kosmosie ze stacji kosmicznej? A może ktoś z Was marzył o tym by zostać astronautą? Tak?
To lecimy!

"Astronauta, który nie przywiązuje wagi do szczegółów, to martwy astronauta."

Ta książka nie jest dla każdego - przynajmniej według mnie. Opisuje życie astronauty od A do Z. Dosłownie. Możemy poznać samą przeszłość Tima Peake'a, drogę do zostania kosmicznym podróżnikiem. Szkolenie, zdobywanie nowych umiejętności, budowa statku kosmicznego, praca w kosmosie, wschody i zachody Słońca, lądowanie na Ziemi i w końcu kilka pierwszych tygodni życia po powrocie.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania w tej sferze to na 98% znajdziecie na nie odpowiedź w tej książce. Jak dobrze pójdzie, to może nawet będziecie mieli to zobrazowane. 

Czemu więc daję jej tylko 2,5/5? Bo jest to moja osobista opinia. Książka przez większość czasu mnie nudziła, ale były też odpowiedzi na pytania, które mnie zaciekawiły. Podobało mi się także zaprzeczanie lub potwierdzanie mitom występujących w filmach, np. "Marsjaninie".

Zastanówcie się przed jej zakupem, ale jeśli interesują Was podróże kosmiczne i ich przyszłość, to jest to pozycja warta uwagi.

"Moja wiadomość jest następująca: nie pozwólcie nikomu, aby powiedział wam, że nie możecie czegoś osiągnąć."

Dziękuję za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki wydawnictwu Kobiecemu.


Komentuj poniżej, a jeśli masz jakieś osobiste pytanie, którego nie chcesz pisać w komentarzu, to napisz na e-mail: krainarzeczywistosci@wp.pl
Koniecznie zajrzyj na Instagram i zaobserwuj!


Komentarze

Popularne posty